BCAA

Az elágazó láncú aminosavak vagy BCAA-k csoportjában három aminosav a leucin, az izoleucin és a valin tartozik. Együttesen e három aminosav alkotja izomszövet-állományunk aminosav tartalmának mintegy 35 %-át. A sejtek felépítésén és a szövetek regenerálásán kívül részt vesznek az energiaellátás folyamatában, a fehérjeszintézis szabályozásában, a különféle antitesteinek, enzimek, hormonok színtézisében, a zsírraktározás és étvágy szabályozásában, az RNS és DNS  felépítésében, az oxigén szállításában.

Az elágazó láncú aminosavak sportolói szempontból a legfontosabb aminosavak közé tartoznak. Megterhelő edzések folytán a szervezet szénhidrát készleteinek kimerülésével szervezetünk alaninból, az un. glukóz-alanin cikluson keresztül, képes szénhidrát hiányában is glukózt szintetizálni és így energiát nyerni. Ennek nyomán a dolgozó izomból felszabaduló aminosavak mintegy fele alanin. Az elágazó láncú aminosavak vagy BCAA-k pedig az alanin szintézis prekurzoraiként lépnek a folyamatban. A három aminosav közül is kiemelt a leucin, mely szerkezetéből adódóan két- háromszor nagyobb mennyiségben használódhat fel, mint a valin és az izoleucin.

Az elágazó szénláncú aminosav kiegészítés:

  • Fokozza a teljesítményt! Az BCAA kiegészítés segít megóvni az izom glikogén készleteit, segít megelőzni a plazma glutamin szintjének zuhanását, támogatja a szabad triptofán/BCAA arány megőrzését, így csökkenti az edzések közbeni idegrendszeri fáradtság kialakulását.
  • Csökkenti a katabolizmust! A BCAA kiegészítés csökkenti az intenzív fizikai- és/vagy emocionális megterhelések nyomán fellépő fehérje lebomlást.
  • Fokozza az izomnövekedést! A leucin közvetlenül fokozza a fehérjeszintézist, azaz az izomépítés gépezetét, mind az mTOR (Mammalian Target of Rapamycin - fontos szerepet játszik többek közt a fehérje szintézis stimulálásában) aktivitásának szabályozásán, mind közvetlenül az eIF4G szabályozásán keresztül. A hatás erőteljességét jól mutatja a Molecular Reproduction and Development című szaklapban megjelent kutatás, melynek adatai szerint a leucin, a közvetlen IGF-1 adagoláshoz hasonló mértékben volt képes fokozni az mTOR foszforiálióját!
  • Fokozza az izomsejtek tápanyagfelvételét! A leucin közvetlen hatással van a foszfatidil-inozitol-3-kináz anyagcsereútra (PI3K), valamint a vércukorszintre való tekintet nélkül képes, az inzulin-szint szabályozására.
  • Fokozza a zsírvesztést! A leucin fokozza a leptin termelést és az UCP-3 szintet. A leptin egy a zsírsejtek által termelt hormon, mely a zsírraktározás és éhségérzet egyik fő szabályozó faktora. Az UCP-3 egy un. szétkapcsoló fehérje, mely a hő és energiatermelés szabályozásáért felel, és melynek fokozott aktivitása növeli a zsíroxidáció szintjét. A leucin kiegészítés a leptin szint csökkentésén és az UCP-3 aktivitás növelésén keresztül fokozza a zsírvesztést, csökkenti a túltáplálás melletti zsírfelhalmozást és segíti az étvágy kontrollt.

Szűrés
Ostrovit Bcaa 2:1:1 200gr. BCAA
2.900.-
Ostrovit Bcaa 2:1:1 200gr. BCAA
Ostrovit Bcaa 8:1:1 200gr. BCAA
2.990.-
Ostrovit Bcaa 8:1:1 200gr. BCAA
Uns supplements UNS BCAA Instant 250g BCAA
2.990.-
Uns supplements UNS BCAA Instant 250g BCAA
Trec Trec BCAA ULTRA 9 375g BCAA
4.500.-
Trec Trec BCAA ULTRA 9 375g BCAA
Uns supplements UNS BCAA Instant 500g BCAA
8.000.-
4.900.-
-63%
3.100Ft-ot
spórolsz
Uns supplements UNS BCAA Instant 500g BCAA
Ostrovit Bcaa 8:1:1 400gr. BCAA
4.990.-
Ostrovit Bcaa 8:1:1 400gr. BCAA
Fire snake  Bcaa 8:1:1 400gr. BCAA
5.500.-
Fire snake Bcaa 8:1:1 400gr. BCAA
Pvl Bcaa 9.7 348gr. BCAA
6.500.-
5.600.-
-16%
900Ft-ot
spórolsz
Pvl Bcaa 9.7 348gr. BCAA

Legjobb BCAA 2021